- CAO Taxivervoer
- Over de CAO Taxivervoer 2014-2015
- Deel A Rechten en plichten van werkgevers en werknemers
- 1 Algemene afspraken
- 1.1 Werkingssfeer van deze CAO
- 1.2 Dispensatie van deze CAO
- 1.3 Definities
- 1.4 In dienst
- 1.5 Proeftijd
- 1.6 Identificatie door de werknemer
- 1.7 CAO-uitgave
- 1.8 Overgang vervoerscontracten
- 1.9 Arbeidsovereenkomst met werknemers die de AOW gerechtigde leeftijd hebben bereikt
- 1.10 Verplichtingen van werkgever en werknemer
- 1.10.1 Taakuitvoering door de werknemer
- 1.10.2 Niet kunnen werken: meldingsplicht
- 1.10.3 Toestemming voor ander werk
- 1.10.4 Geheimhouding bedrijfsinformatie
- 1.10.5 Uiterlijke verzorging en dienstkleding
- 1.10.6 Beheer geld van de werkgever
- 1.10.7 Afdracht geld aan de werkgever
- 1.10.8 Schade
- 1.10.9 Rijvaardigheid beïnvloedende middelen
- 1.10.10 Boetes verkeersovertredingen
- 1.10.11 Medewerking aan medische keuringen
- 1.10.12 Kosten voor de werkgever
- 1.10.13 Informatieplicht door de werkgever aan de werknemer
- 1.10.14 Arbeidstijdadministratie van de werknemer (rittenstaten of boordcomputer taxi)
- 1.11 Loondoorbetaling bij ziekte
- 1.12 SUWI/Opdrachtgeverschap
- 1.13 Vakbondswerk in de onderneming
- 1.14 Arbeidsomstandigheden
- 1.15 Scholing
- 2 Werk en rusttijden
- 3 Inschaling en beloning
- 3.1. Ervaringsjaar
- 3.2 Dienstjaar
- 3.3 Inschaling rijdend personeel
- 3.4 Inschaling niet-rijdend personeel
- 3.5 Loonbetaling
- 3.6 Lonen rijdend personeel
- 3.7 Loonsverhogingen rijdend personeel
- 3.8 Inschalingsmatrix
- 3.9 CAO-lonen en een provisiesysteem
- 3.10 Functiebeschrijvingen niet-rijdend personeel
- 3.11 Lonen niet-rijdend personeel
- 3.12 Loonsverhogingen niet-rijdend personeel
- 3.13 Toeslagen en vergoedingen
- 4 Vakantiedagen en Verlof
- 5 M.U.P.-krachten
- 6 Uitzendkrachten
- 7 Openbaar vervoer en besloten busvervoer
- 8 Collectieve Regelingen
- Deel B Partijen en verhoudingen
- 9 Partijen en verhoudingen
- 9.1 De CAO-partijen
- 9.2 CAO-procedures en verplichtingen
- 9.3 Kernbepalingen
- 9.4 Geschillen
- 9.5 Veranderingen in de algemeen sociaal-economische verhoudingen
- 9.6 Instellingen van CAO-partijen
- 9.7 Deze CAO en de looptijd
- 9.8 Maatregelen tijdens de contractduur van de CAO
- 9.8.1 Overleg bij knelpunten
- 9.8.2 Veiligheid
- 9.8.3 Re-integratie/WIA
- 9.8.4 Zorgverzekeringswet
- 9.8.5 Levensloopregeling
- 9.8.6 Pensioenregeling taxivervoer
- 9.8.7 Sectorplan taxi
- 9.8.8 Verduidelijking CAO-teksten
- 9.8.9 Budget voor inzet kaderleden
- 9.8.10 Bekend maken bedrijfsoordeel SFT
- 9.8.11 Toezicht SFT op naleving Atb-v
- Deel C Bijlagen
- 1 Reglement Geschillencommissie
- 2 Voorbeelden loonberekening met provisiesysteem
- 3 Overgang personeel bij overgang vervoerscontracten (OPOV)
- 4 CAO-loon rijdend personeel
- 5 Reglement vergoeding van lidmaatschapskosten van een werknemersorganisatie voor werknemers werkzaam bij taxibedrijven
- 6 Reglement dispensatieverzoek
- 7 Belangrijke adressen
9.4.2 Disputen werkingssfeer
1. Indien zich een dispuut voor doet tussen partijen betrokken bij deze CAO en partijen betrokken bij andere CAO’s over de werkingssfeer van deze CAO, dan zal hierover overleg plaatsvinden.
2. Het dispuut zal geagendeerd worden voor het eerstvolgende CAO-partijen overleg, zodat partijen bij deze CAO tot een eensluidend standpunt kunnen komen.
3. Vervolgens zal een afspraak gemaakt worden met partijen betrokken bij de andere CAO om tot een oplossing te komen.
4. Voorafgaand aan dat overleg zullen partijen afspraken maken om het geschil binnen een bepaalde periode in onderling overleg op te lossen.
5. Mochten partijen niet tot een oplossing komen dan zal in gezamenlijkheid besloten worden een derde-deskundige in te schakelen om zo tot een oplossing te komen.